tisdag 17 april 2012

Stockholms finest

Jag ville fira att jag blivit äldre,
så jag samlade de bästa stan med omnejd hade att erbjuda.

 
Och så delade jag upp dem i två lag och satte dem i varsin soffa. 


















Där bollades samtalsämnena både inom lagen och över planhalvorna.

















Vickan gick av när vi bytte spelplan och vi andra fortsatte ut i naturen. Där gick över vi brittiska, mjuka, gröna kullar och såg både Knölsvan och Sothöna. 







Det blev en helt igenom vänskaplig match, och på hemvägen blandades lagen som om ingen rivalitet någonsin funnits.
Så åkte de hem till sina respektive hemmaplaner.
Jag åkte in till stan och åt middag på en Créperia, med en helt annan laguppställning.

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart kalas du ordnat! Med fina manniskor. Med mat, promenad och samtal.
    Jag kan se mig sjalv i en av sofforna, firandes din fodelsedag. Grattis kara syster.

    SvaraRadera
  2. Det ena laget ser ut att fokusera på födointaget, alltmedan det andra har en litet mer filosofisk uppsyn. Frågan är om ett öppet sinne eller kolhydratladdade ben var det vinnande konceptet på promenaden sedan?

    Fint var det oavsett.
    Emma

    SvaraRadera