onsdag 11 januari 2012

Slut på kapitel Ett

Sicilianskt kakel
Ja det har blivit dåligt med uppdateringar på sistone. Sällan och urvattnat, som en skir akvarell. Det är ju vackert i och för sig med akvarell, men jag behöver måla tjock oljefärg nu, sådan som ligger i lager, som får torka en vecka och sedan målas över, där man kan se och känna klumpar av färg när man går nära.

Oj vad jag tycker att det är kul att skriva den här bloggen för er och för mig. Därför ska jag ta en paus nu. Kapitlet om Italien är härmed avslutat och tills jag kommer på vad jag ska skriva och välja bilder om härnäst så får det vila.
Under tiden ska jag bli bättre på att färga folk med ekologisk gurkmeja, klippa konststudenter utan spegel, framkalla bilder i mörkrum och steppa i skorna som jag har lagt undan på dansshopen.
Som vanligt går det bra att skriva brev, för hand eller på skrivmaskin till:

Sofia Ahlman
Fjärdingsmansvägen 190
192 70 Sollentuna



Västerbottniska mönster;
en av Sune Jonssons allra vackraste
bilder, från en skolavslutning. 

3 kommentarer:

  1. Tack för texterna som skrivits. Spännande att se vad nästa skriv/bild-projekt blir. Hoppas snart att du kommer på det.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer sakna dina inlägg! Tack för det. Hoppas vi kan ses i storstan nån dag 3-8 feb för då är jag där. Puss på dig!

    SvaraRadera
  3. JA, vad har hänt! Nu får vi skärpa oss då- OK! ska hitta min kameraladdare och fota lite vad jag gjort.

    Kram på dig!! Helena

    SvaraRadera