onsdag 18 maj 2011

Jag heter Sofia,

jag är cineast.

Det har blivit ett beroende. Ett beroende som startade när jag och Ninna började gå på Folkets Bio varannan måndag och jag lärde mig att jag somnar till filmer som inte är tillräckligt bra.

Alla ni som är i Umeå borde se Xavier Dolans film "Jag dödade min mamma" kl 2 på natten den 21 maj där på Gärdesvägen. Filmen är inte hemsk som den låter på titeln, men väldigt bra och snygg.
En annan film har en av mina vänner gjort. Det är ju fantastiskt att folk kan fånga saker på band. Och Lotta, hon är bra på det. Folk och fåglar och bävrar.
Den här handlar om en kvinna som heter Annika som bor i Vadstena. Ha en bra dag heter den och ni kan se den om ni klickar på den gula texten.


Min parenteser har varit här i nästan en vecka. Som två mjuka böjar har det stått på varsin sida om mig och skyddat mig från allt ont i världen.
En annan dag när klockan inte är nästan mitt i natten ska jag berätta mer om det.

1 kommentar:

  1. hej söta!
    jag skickade ett sms, men vet inte om det kom fram? undrade hur det går med livskunskapen och det här med livets skola. ibland kan man behöva fuska och ha parenteser omkring sig.

    hur gör man om man vill komma och hälsa på?

    lev och må,
    emma

    SvaraRadera