tisdag 4 oktober 2011

Hej Gud,

skydda mig från allt ont, låt mig inte gifta mig med en man från Skövde eller Norrköping och skulle jag i framtiden få för mig att åka på bussresa tillsammans med 37 andra svenskar, så stoppa mig vänligt men bestämt. Utsätt mig inte för frestelsen även om jag har blivit pensionär, det kan vara direkt hälsofarligt för unga servitriser.  Och för Din egen skull, låt mig inte umgås i ett gäng där man säger "nu sjunger vi" innan varje gång man dricker. Det kan lätt bli pinsamt för omgivningen och andra landsmän.

Armen

3 kommentarer:

  1. Du är rolig! Inte kommer jag tröttna på dig.

    SvaraRadera
  2. Nej utsätt oss inte för frestelser, för de är svåra att motstå. Dock tror jag att inte att det lätt just för att vi dras till det som känns lite förbjudet men ändå lockande. Det blir som en fix idé som vi bara inte kan motstå och så är man där igen...

    SvaraRadera
  3. amen.
    Och sen åker vi tillbaka till Italy tillsammans när våren kommer. Fint november är ju snart och jag kommer att ha väntat dig! Sött liv, hör av dig när du är där jag är. Massa kram, för att du är du.
    emmsing

    SvaraRadera