fredag 3 juni 2011

Folket och jobbet

Det var en söndag. På lunchen var det en grupp som skulle fira dop och vi dukade fint med vitt, jag och Sabrina. Dessutom var det en grupp med 40 skolungdomar från Sverige som Nicholai tog hand om. Och jag ansvarade för gruppen med 20 motorcykelkillar. Vi jobbade och slet och en gång blev Alfonso så arg att han slängde en tallrik i golvet. Det verkade härligt tycker jag, det ska jag också göra, 
när det riktigt blir tillfälle.  
Jag brukar tänka på hur lätt det är att duka för få personer, typ 20 stycken. När jag kommer hem ska jag bjuda på stora festmiddagar, okej?



Sabrina har ett café-bar med sina föräldrar och sin bror. 
Hon är väldigt bra på att jobba och att torka och bära en 
massa glas, hon gör det vackert liksom.

Nicholai och Alfonso



Dopfamiljen beundrar tårtan.

1 kommentar:

  1. Hej! Äntligen få vi se dina människor som finns runt dig nuförtiden!! Märks att du har verkligen kommit in i gänget!
    Tänker på dej, kram! Vi har varit ute och jobbat i trädgården i dag, nu är alla tomater i sina krukor men långt till skörden!!Så ska det låta på tvén. typisk fredag!

    SvaraRadera