måndag 20 juni 2011

il Sole, la Luna, la Terra

 Först hade jag tänkt visa bilder på månen, och sen när jag laddade in dem, så fanns det en massa andra bilder som jag ville visa. Men allt är på samma tema - det handlar om solen, månen och jorden (mat, folk och djur) och relationen däremellan.

Först ut är Mekkas Goodbye-party. Vi drack fin-vin från Florens och hade det trevligt på terassen. Mekka och Claudia stannade uppe till klockan 6 på morgonen och pratade med ett par som de döpte till Barbie och Ken.





 Claudia
 Claudias och vår vän, Efrim.

Nicolaj och Linnea.



 Mekka var snygg när vi åt frukost på hennes sista dag på Voltrona.



Och min syster, som jag ännu ska äta frukost 
med många gånger i mitt liv, det är tur det.
Pasquino är gift med Marisa, som har hand om frukosten. 
De är här varje dag innan klockan 6 på morgonen.
Marisa är säkert någons mormor, för hon diskar som en och
hon har så mjuk hud. 
När jag sitter där i köket och det luktar croissant och kokkaffe, 
då tänker jag på min mormor.







Låtom mig presentera de nya hästarna! Frostir här upptill, och Pegasus till höger. Vi tränar på att folk inte är farliga och hur man ska våga ha grimma på sig, det är spännande.









 Sen åkte jag och Mekka till Florens. Arthur bjöd på en jättegod pasta med havets frukter. Här i inlandet äter man ingen fisk annars, det är ju så långt till havet, typ en timme. Det är istället ko och gris och vildsvin som serveras. Men i Florens finns ju nästan allt och Arthur hade hittat ingredienserna på COOP.



Okej, sen knyter jag ihop den är påsen med en film om månen. 

....................................................................

Ja, jag gjorde en film, försökte ladda upp den, gick och jobbade, och nu sex timmar senare har den ännu inte hamnat här. Jag får visa filmen om den röda månen en annan gång. Nu måste jag sova, för imorgon ska jag fodra hästar.


1 kommentar:

  1. Midsommarhälsningar från mig! Imorgon åker vi till Änglagård och hej vad jag kommer tänka på dig. Hoppas den italienska midsommaren blir bra. KRAM!

    SvaraRadera