tisdag 14 juni 2011

I denna ljuva sommartid

Det där är säkert en titel jag kommer att använda igen. Det har egentligen inget att göra med det jag har tänkt skriva, men jag lyssnar på Kraja-versionen, och då tyckte jag att det passade.
Jag har inte skrivit på ett tag, har haft fullt upp med att bygga landningsbana för Emmas privat-jet och så har jag haft Ninna här över några dagar och ska man underhålla henne så hinner man inte med annat. Ja du Mimmi, det där med att jag skulle skriva flera gånger om dagen det var ju bara bluff och båg, jag hoppas att du har hittat andra saker att göra. 
Jag har hittat en vit, rumänsk springare som skulle passa bra ihop med prinsen. Hästen jobbar just nu med att dra en vagn med turister genom Florens, men enligt hans ägare är han dum och farlig och han erbjöd mig att köpa honom för 2000 euros, vi får se hur det blir med den saken.
Ikväll är Mekkas sista kväll här på Voltrona. Det blir konstigt när hon åker härifrån och hem till Island. Jag tappar min sambo och jag kommer att sakna henne. Hon som aldrig vaknar på morgonen och är jättesvår att väcka, hon som röker för mycket och som Claudia har hittat på en massa smeknamn till, hon som är liten och ung och stor och pompös, hon som har en massa saker överallt, hon som jag blir nervös av att gå på marknad med för att hon köper mer än vad hon har råd med, hon som kan gå i höga klackar och som alla män vänder sig om efter och ropar. Hon som är så himla olik mig, men som jag ändå tycker om, och som jag ska hälsa på på Island och rida tillsammans med i minst tio dagar med hela hennes familj. Innan jag åkte hit funderade jag på att åka till Island och jobba där, jag har någon dragning dit. Och så kom Island till Italien, perfekt. 

När jag klippte Claudia och Daniela för några veckor sen var det vackert ljus i Linneas lägenhet. Vi drack kokkaffe och åt chokladkaka från IKEA. Nicholai körde sin vespa till COOP och köpte glass, den var inte så god.




Claudia

Mekka

Linnea

Daniela


Ah justde, igår var Linnea och Mekka i Bergamo och hämtade två nya hästar, de är grå och så himla snygga. jag ska visa bilder sen, när jag har tagit dem.

3 kommentarer:

  1. Hej vackra kvinna! Vad fint du har det. Jag har sett att du har ringt mig, typ sist var när jag var i stugan och la mig skittidigt fast det var fredag. Otur. Jag saknar dig massor! Tyvärr tror jag inte att jag kommer att kunna hälsa på dig i sommar. Får inga pengar förrens i slutet av augusti och då har Jens kommit hit för att vara med mig. Var rädd om dig. Kram!!

    SvaraRadera
  2. Tack, tack, tack för fina dagar med dig och dina härliga vänner! Nu vill jag lära mig riktig italienska tills nästa gång jag hälsar på.
    Kram, kram, kram

    SvaraRadera
  3. HEJ!!
    visst är hon fin, har bott hos mormor min för jag jobbar på Zornmuseet i Mora i sommar. Men nu bor jag i sommarstugan. Har du kommit in på frisör utbildningen? Stanna annars i italien!!! Läser din blogg, skriv mer!!! Kram på rej!! ///Helena

    SvaraRadera