fredag 24 juni 2011

Midsommarafton på en annan plats

Hej Släkten!

Jag önskar att jag kunde vara med er idag. Sjunga sångerna i allsångshäftet som aldrig blir uttjatade, äta gravad lax och bönsallad (hur förklarar man tunnbröd för någon som aldrig har smakat det?) vakna för sent på morgonen för att det bara går att somna om och somna om där uppe på vinden. Dansa runt stången och inviga nya lillstugan. Skåla för de nyförlovade och gå barfota på gruset ner till Storsjön. Woka frysta grönsaker och dansa bugg. Tänka att man ska göra nya saker och njuta av att träffas och bli less på varandra och tänka att man borde bättra sig och ha tålamod och ta vackra foton och tycka att syrenerna har blommat väldigt tidigt i år. och cykla på morfars gammcykel och bada i Dammen och helst i Abbortjärn.



Det är märkligt att tänka att ni är där nu och att jag är här.
Jag ska fira med att gå turer med barn och hästar runt sjön och ingen kommer att bry sig om att det är midsommar i Sverige. Men jag kommer att bry mig om er och jag ser framemot nästa midsommar som vi ska fira ihop. Min kärlek och en del av mitt hjärta är med er.

6 kommentarer:

  1. Jag fäller en tår och tänker på dig lite till. Vi åker från Brännland snart, vi ska bara leta reda på den försvunna Gusse först. Kram och kram och kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia! Jag saknar dig jättemycket men hoppas att du får en härlig Midsommarafton i alla fall-du finns med i våra tankar! Kramar från moster Mariann

    SvaraRadera
  3. Fina Sofia! Nu reser vi snart mot Italiens sköna land. Du har ju varit ett inplanerat resmål ända sedan start, så jag hoppas att du finns kvar när vi kommer förbi i vår hyrbil. Söndagen den 10 juli tänkte vi komma förbi. Adressen har jag om det är den du angav i början av din blogg. Och ditt mobilnummer är detsamma hoppas jag. Det ska bli härligt att träffa dig en liten stund - och lite overkligt att det blir i Italien. Fast helt och fullt normalt ändå. Lyssnade på Sommar med Mark Levengood idag och tänkte på dig. Stor kram Johanna, din lilla textilkompis...

    SvaraRadera
  4. Åh Johanna! Så underbart skönt och hjärtansglad du gör mig! Vad kul att få träffa er här, och jag tror utan att veta att ni kommer att gilla det.
    Jag har ett italienskt nummer nu, som jag hade tänkt byta. men jag kan ringa dig och så kan jag vägbeskriva och så.
    Fint, stor kram!

    SvaraRadera
  5. Glad midsommar Sofia!
    Idag sommarpratar Torgny Lindgren i P1. Jag och Fredrik firade midsommar på Lidingö, vi hoppar runt och har inte blivit så traditionsbundna ännu med det där.

    Till vilken adress skickar man mail till dig?

    Kram Emma

    SvaraRadera
  6. Du var saknad på midsommar älskade kusin! Känns länge att inte få träffa dig förrän i november, men den som väntar på nåt gott...Stora kramar till dig från mig och pyret i magen!

    SvaraRadera