tisdag 28 juni 2011

Livets frukt


De här godbitarna plockade jag för 
några dagar sen, från träd som växer på gården.
Jag blev nästan grinfärdig när jag åt dem, så himla goda var de. 


Det har varit jättevarmt senaste veckan. Över +30 varje dag. Jag har jobbat med hästarna eftersom Linnea har varit i Sverige. jag har blivit brun överallt där jag inte har haft kläder, ungefär som en bonde. Men jag har använt shorts så mycket som möjligt, då har jag tänkt på Stigge och pappa.

 Jag sökte en ekofrisör-utbildning i Finland just innan jag åkte hit. Nu fick jag besked att jag inte har kommit in. De kunde inte ta in folk som inte är finska medborgare.
Det var tråkigt, jag hade sett framemot att göra praktik och bo i Uppsala, nära Emma och Freddan och Johanna och nära Märsta och Ulle och Martin och Amelie och alla i Stockholm och vara mycket i Helsingfors och på Pelkola. Nu får det bli andra gånger än just den här hösten.
Och jag ska bli kvar här tills säsongen är slut i november. Det känns bra. Jag trivs himla bra och jag ser framemot vad jag ska få ta emot och vara med om i framtiden.
Så alla ni som hade tänkt boka en resa hit i höst kan göra det nu. Det går lika bra att flyga till Pisa, det är tydligen lättare att ta sig från flygplatsen där än i Florens. Annars är det kul att åka tåg.

4 kommentarer:

  1. Vännen, jag är ledsen att det var länge sen jag skrev! Jag är i alla fall en trogen läsare, som blir glad över varje nytt inlägg! Och glad över att du är glad över att stanna! Även om det hade varit roligt att se dig i Sverige före november. Tanti baci, bella!!

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att du inte kom in! Lät som värsta fina grejen ju. Jag ska jobba på Wow hela hösten.. det känns spännande och bra. Ta hand om dig och NJUT! Puss

    SvaraRadera
  3. Attans att du inte kom in! men lät ju inte helt fel att stanna lite längre heller... hur länge är sommarsesongen där nere? är det mycket att göra på hösten med? :) HOppas du får det fortsatt fint, fina du! puss och kram från annika

    SvaraRadera
  4. men åh, vad tråkiga de är..du har ju finskt blod i dig och allt! Kunde de inte sagt det från början liksom. nåja, ibland gör man ju saker i en annan slags ordning, och det brukar ju bli bra det med. Livets frukt ser ljuvligt ut. Kramar!!

    SvaraRadera