tisdag 5 april 2011

En sväng till Alperna

Så här kan man också bo 

Och i det här berget växer det guld.

Vi åkte till Alperna igår, till Bolzan, sydtyrol. Jag, Linnea och den isländska tjejen, Mekka som kom i söndags. Sex timmar enkel väg med en hästtrailer. Ja jag säger då det. Linnea är modig och en god chaufför. Jag hade gråtit kanske tre gånger under resan om jag var hon. Och jag tänkte att jag minsann ska våga köra hästtransport mellan Sörmjöle och Sörgården någon dag när jag kommer hem. 




Vi startade klockan två igår och åkte genom bergiga landskap, och platta, som var en värld av äppelträd, väldigt vackert nu när de stor i blom och i rader på rader. Sen blev det bergigt igen och började regna. Det var 12 grader när vi kom fram på kvällen och vi som kommer från mitten av Italien tyckte att det var väldigt kallt. Vi checkade in på hotellet som ligger precis vid stallet och som egentligen av stängt för säsongen. Det var verkligen det fulaste hotell jag har sett. Tänk er Sällskapsresan, uppstoppade djur grupperade i små landskap, enstaka marmoränglar och så en röd heltäckningsmatta på det. Det där med tysk stil har 
jag nog fått lite om bakfoten eller så har jag bara träffat de tyskar som råkar ha god smak.
Vi fick med oss en ny häst tillbaka och jag fyller på min kunskapsbank hela tiden.

1 kommentar:

  1. Oj, vilken häftig resa. Du sitter minsann inte på baken och har tråkigt. Här kör vi mest E4an mellan stan och Sörmjöle och upptäcker inget nytt. Men ikväll fick vi höra något fint som kom ur struparna på Studentkören och det klingade vackert i Umeå stads kyrka så där missade du nåt ialla fall. Mostrarna jag och Håkan var där. Nu ska vi sova så gott och drömma om blommande äppelträd, här är det också vår,+1 grad varmt.
    Puss från mamma

    SvaraRadera