onsdag 13 april 2011

Italy vs Helsinki

Idag när jag var ute och cyklade i skogen mötte jag ett par från Helsingfors. Ja men ibland börjar man ju undra alltså. Hur det kommer sig?
I ett naturreservat på den toscanska landsbygden, att bara stöta ihop så där. De brukade segla på somrarna och kände till Korpo också mycket väl.
Korpo är den vackraste platsen på jorden enligt min pappa, och där råkar vi har vår sommarstuga. Jag bjöd dem på en kopp espresso och vatten innan de gick vidare till San Gimignano.

Igår åt vi födelsedagspizza i San Gimignano, efter att vi hade varit och tittat på Medelhavet och Alfonso hade gjort en fin tårta som vi åt idag.

 Utsikter från bilfönstret på färden mot havet. 
Det är märkligt hur grönt blir blått på långt håll.





Jag sitter på en pir som liknar den på Brännäset.
Och så har man levt 26 år på jorden.

Vid nästa val ska jag rösta på det parti som föreslår fem-sex timmars arbetsdag. Så att folk har tid att sitta med en katt i knät några timmar om dagen, cykla i vackra landskap och titta på hästar som äter gräs. Och så röstar jag på att man ska kunna ta med sig folk man tycker om i resväskan.
Hörde ni det?

8 kommentarer:

  1. Jag hörde! Grattis på födelsedagen nån dag försent. Men visst var det den 12e? För i så fall tänkte jag varma tankar om dig på rätt dag. Jag tycker om dig MASSOR! Kan du fatta det? :)

    SvaraRadera
  2. Grattis Sofia från oss alla på Sörgården!

    MVH Yvonne

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott Sofia!!!

    jag vill också rida islandshästar där nere i det gröne. Hur länge stannar du, om jag kommer i september är det varmt då, får jag komma då?

    Jag kan numera galoppera och det gjorde jag och figaro idag ute i det gröne med rebecka och minance! Rebecka säger HEJ!

    MJAO KRAM KRAM

    Helena

    SvaraRadera
  4. Jag röstar också på det partiet.

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott vännen! härligt att vara i Italien på sin födelsedag.. :)
    jag lägger också min röst på det partiet.
    Kramar från mig (och en från Björn säkert)

    SvaraRadera
  6. Grattis och hurra några dar för sent. Jag var i Tyskland utan dator på din dag, men tänkte på dig! Imorgon kommer din lillasyster hit och då ska vi bland annat tänka på dig lite mer. Stora kramar!

    SvaraRadera
  7. Haha, vad härligt med finländarna!
    Jag hade gärna bakat dig en födelsedagstårta på din dag, men är glad att Alfonso gjorde det, han hade lite fördel av att vara på plats så att säga.

    I Uppsala är det idag 15 grader och strålande sol (jacka överflödig), våren är här! Lev och må.

    SvaraRadera