lördag 26 november 2011

Stockholmslivet

Jag åkte och hämtade min lillkusin efter skolan. Vi gjorde pizza, gympa och ritade. Och jag fick inspiration att fota.

 Händer är väldigt facinerande. Speciellt när de gör saker.



 Qing Qing gjorde ett hjärta och jag gjorde en katt. Båda pizzorna blev väldigt goda.

















 Att titta på barn som ritar är ett av de mest avslappnande jag vet. I klass med att titta på en dagisfröken som skalar och skär päron i bitar när man sitter i ring och har fruktstund.

"Alla olika djur fick vara med. Det är en räv med i loppet också.
Men det var bara för att dens ägare trodde att det var en häst. Konstigt va?"






Veckans Stockholms-skämt för norrlänningar kommer här:

Det kommer en elegant dam skyndsamt in på pendeltåget, varmluftslockarna ligger perfekt, lite piggt bakåt och hon har en fin yllescrafs som matchar gråtonen i hennes kappa. Jag tycker liksom att hon hänger fast i mannen framför, hon frågar honom något om hållplatser och jag tycker att han svarar lite bryskt, men de är inte i sällskap, för han fortsätter längre in i tåget.

Går den här till Flemingsberg? frågar hon mig som att jag skulle veta.
Jag vet inte, svarar jag sanningsenligt samtidigt som jag kanske demonstrativt tittar på linjekartan ovanför dörrarna.
Den går iallafall till Södertälje vet jag.
Men den skulle gå 25 över, svarar hon. Jahaja säger jag och tittar på klockan, jo den har redan hunnit bli 27.

1 kommentar:

  1. Fint! Tack för filmtipset Sofia, det ska kollas upp. Kram!

    SvaraRadera