tisdag 15 november 2011

Sådär ja

Att storstäda huset ungefär en gång varje åttonde månad det tror jag är lagom ungefär.
Jag gnuggade ända tills plasthandsken jag fick av Emma "för när du ska göra något riktigt äckligt" gick sönder i tummen. Det luktar fräscht av "Bang-fettlösare", en härligt livsfarligt neonrosa sprayflaska, som nog är stark nog att lösa alla ens problem samtidigt med smutsen. Det ska bli skönt att byta ut den italienska kökshygienen, med Polishcleaner och där man kan tänka sig att hälla ut en två liters flaska blekningsmedel på golvet när man ska skura. Hej daggkåpeshampo och brännäsleavkok, jag är redo för er nu.

Nu ska jag gå till Togni´s och lämna en Kraja-skiva och säga Vi ses!

Ikväll bär det av, och det känns faktiskt skönt. Jag är glad att jag stannade hela säsongen och nu är det som att det känns naturligt att lämna.
I helgen har jag varit i en annan värld, den heter Sicilien, men det ska jag berätta om när jag har laddat in bilderna i datorn.

A presto!

ps. Ja Emma, jag ses gärna i veckan (overklighetskänsla)! ds.

3 kommentarer:

  1. Sofia! Är det redan dags? Det kändes som att du skulle vara borta en evighet då när vi satt och pratade om ditt äventyr tidigt i våras. Och så har det ändå gått fort. Fast inte. Som tiden alltid är. Kort och långsam samtidigt. Så. Kanske finns det tid för en kopp te och prat någon dag framöver. Hoppas det! Kram. Johanna T

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem! Ring när du närmar dig Stockholm. Jag tänkte mig dit 2a advent. Lite adventsmys med syrrorna då? Kramar

    SvaraRadera
  3. Hurra! Kom hem igen och kramas. Jag saknar dig mycket. Puss

    SvaraRadera