onsdag 30 mars 2011

Jag vet sedan förut att jag har en viss överkänslighet mot datorer och i synnerhet internet. Om jag håller mitt intag strikt kontrollerat får jag inga symptom, utan det kan istället bidra till mitt välmående, som att skriva på den här bloggen och kolla mailen. Men så ibland, idag t.ex. så blir jag plötsligt ohämmad och (börja surfa runt på olika bloggar, googlar någon hemlig förälskelse, tittar på finska hästar som är till salu, kollar hur långt man kan ta sig på facebook utan att vara medlem o.s.v.) plötsligt har det gått en massa tid och jag finner mig själv desillusionerad, överfylld och ängslig.
Det som gäller då är att jag snabbt som tusan tar mig ut i naturen och helst tittar eller umgås med djur. Idag blev det en cykeltur ut till landsvägen och det är såna backar här att man får ta i för både Carl Gustav och Sverige och då går det inte annat än glömma allt som är overkligt och svårt att förstå.
Och hästar som är bra till så mycket är kanske allra bäst mot svår internet-allergi. Ja de kan nog bota det mesta faktiskt.











Vi provar släppa ihop hela flocken för första gången. 
Bara ett sår på en bog, då får man ändå vara nöjd.








Oliver, hästar och rundcorall. 
Livets goda på en och samma bild.




Alla är välkomna att hälsa på, adressen är:

Localitá San Donato
53037 San Gimignano (Siena)
ITALY

Ni kan ringa innan ni byter tåg i Florens, så hämtar jag er i Poggibonsi. Okej?










Anna: Det här mobila hemmet är brunt och ser ut som en fyrkantig husvagn, det ska gå att flytta, så jag antar att det har hjul. Det är större än en husvagn, och trevligare.

8 kommentarer:

  1. Jag kommer : ) Det finns ju en en rundcorall! Kanske jag kan ha kurs hos dig ; )
    Varmaste hälsningar Yvonne

    SvaraRadera
  2. Men JA!! Yvonne, du ska veta hur mycket jag har tänkt på dig! Åh det skulle vara perfekt, du kunde träna hästar och dricka vin dagarna i ända. Jag bjuder på mat och boende så ordnar du kurs. Perfekt.

    SvaraRadera
  3. Jag tränar gärna hästar och dricker vin men kanske inte riktigt samtidigt : ) Tänk vad häftigt det skulle vara att ha NH kurs i Italien, det du!

    SvaraRadera
  4. Uuunderbara bilder Soffan! Längt längt!

    SvaraRadera
  5. Sannerligen lever du det ljufva livet! Kram på dig! Gunilla

    SvaraRadera
  6. Jag lider av svär Sofia-längtan. När kan vi skypa? Mamma

    SvaraRadera
  7. Du skriver så fyndigt roligt! Jag läste högt för mamma och hon skrattade stundtals högt!

    SvaraRadera
  8. Tänkte gifva dig en liten statusuppdatering på hårfronten. Är nu uppe i ca 12 mm. Dock ingen blogg startad ännu.

    SvaraRadera