söndag 20 mars 2011

Om det inte händer något innan imorgon så kommer jag

Jag har lånat två filmer på Biblioteket.

Den ena är en italiensk film av Pasolini. Jag hörde och förstod att de sa både bröder och systrar och vacker flicka. Det var ett gäng märkliga, korta filmer med udda karaktärer och teman. Den var rolig men inte helt toppen, både jag och Pappa somnade i soffan efter en stund.
Den andra är Tillflykt. En film om hur musikern David Sandström söker sina rötter och ett hus att bo i i Västerbottens inland. Den innehåller texter av Sara Lidman och foton av fantastiske Sune Jonsson.






















Foto: Sune Jonsson 


Filmerna känns som en fin inramning till mitt liv just nu.

Rubriken är titeln på en av Davids skivor.
Och eftersom det inte lär hinna hända något innan imorgon, så åker jag. Och kommer.

3 kommentarer:

  1. Trevlig resa kära vän!! Ha det superduper fint!
    Kram från Annika

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på dig. Italien ska vara fint så här års. Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Så fint du skriver. På tisdag kommer jag och kramar dig hej då!

    SvaraRadera