onsdag 16 mars 2011

Pizzor och rullväskor

Imorgon åker Pappa till Finland och blir borta över helgen, så ikväll åt vi den sista måltiden tillsammans.
Jag hade lagat välsignat god pizza. Och vi drack Jesu blod i form av ekologiskt vin från Argentina.



                                   Kronärtskockor, oliver, halverade körsbärstomater
                                    Chévre, smält honung, valnötter, babybladspenat




Idag har jag packat ner en massa kläder i en större rullväska än man kan tänka sig. Jag har räknat ut att jag kan bära den ett par trappor själv (innan någon gentleman kommer och erbjuder sina tjänster), men helst önskar jag mig svart, ny och slät asfalt mellan alla tågbyten.
Den här gången ska jag vara en chick och fräsch resenär, jag ska inte bli svettig en enda gång, jag ska ha koll på alla byten och alltid veta att jag sitter på rätt tåg. Jag ska inte gå snabbare än raskt och jag ska inte missa tåget till Hamburg.
Precis, den här gången ska allt bli annorlunda.

1 kommentar:

  1. Åh, den här gången ska allt bli annorlunda. För det är en helt ny gång och det kommer gå så bra. Du ska alltid sitta på rätt tåg i rätt tid och åt rätt håll!

    Du är nog den bästa pizzabagaren i världen. Den senaste verkade överträffa det mesta jag varit med om.

    SvaraRadera