fredag 18 mars 2011

Vilken tjusig hund!

Det var kvinnan vi mötte vid återvinningstationen idag som sa det som blev rubriken.



Han heter Buster och är en perfekt blandning mellan Labrador och Golden Retriever. Vi umgås alltid ute och vi brukar gå på långa promenader. Under det senaste året har vi hängt nästan varje dag. Vi har varit på upptäcktsfärder i skogarna runt Sörmjöle, han har sprungit bredvid när jag har cyklat längst in i Gammbyn under vårkvällarna. Han har badat i varje vatten han har hittat och ganska ofta har jag simmat bredvid. Vi har gått på solskensturer på vårvinter-isen och i höstas gick vi runt i skogen tidigt på mornarna innan jag åkte till skolan.



Med Ninna på Brännäset.

På genvägen bakom Isacsons.



Idag var vi ute på skoterspåret.

  
Han tycker mycket om att rulla sig i snön, vatten som vatten.


                            




Buster får inte följa med till Italien, eftersom han har så mycket päls. 
Dessutom har han både hus och familj som han ska ta hand om här hemma i Sörmjöle.



2 kommentarer:

  1. Sofia! Jag har tänkt på dig och jag saknar dig! Hoppades att du skulle komma till utställningen... men italien låter inte sämre det. Vad ska du göra där, är det på semester? Tack så mycket för dom fina komplimangerna du, dä värmer! Jag rider fortfarande på figaro. Flora är såld. Annars är jag där 2-3 gånger i veckan och har tillochmed egna ridstumpor och byxor. Vem hade kunnat trott. Skolor ja, jag har sökt till malmö, mejan, umeå, oslo och bergen. Vi får se fall det gick någonstans. Mjao, vad gör du för någonting, ska du vara i umeå i sommar? Detta blev ett mail och ingen kommentar. Stor kram!!

    SvaraRadera
  2. mycker fina bilder på min fina hund,jag tycker oxå att han ska stanna hemma med mig o resten av familjen. men jag önskar dig en trevlig vistelse i italien helene å

    SvaraRadera