måndag 28 mars 2011

Scoppio

Idag har det bestämt sig för att regna.
Jag väntade ända till tio innan jag vågade mig ut till frukosten. Då gick jag från mitt mobila hem till huvudbyggnaden där Marisa lagar till frukosten varje morgon. Jag åt en giffel med ost och marmelad och drack svinstarkt kokkaffe, som jag blandar ut med hälften vatten, hälften mjölk. Här dricker man espresso annars, det är liksom det som är kaffet och de suckar alltid när amerikanerna vill ha coffe, latte or macchiato efter middagen. Nej espresso med en massa socker, så är det.
Jag gick alltså från mitt mobila hem, som jag tycker om väldigt mycket. Det är härligt att ha sitt eget och igår fixade jag både ett stort element och en hård dubbelsäng, så nu är det perfekt. Det finns ett duschrum med handfat och en toa med handfat, två sovrum och ett allrum som man kommer in det första man gör. I det andra rummet ska en isländska bo i två månader. Hon kommer i veckan och ska träna gångarter med hästarna.
Här är de två nyaste.




(Den till vänster kan möjligen vara en älg)

8 kommentarer:

  1. Hej vännen! Det är så roligt att se ett nytt inlägg från dej. Jag är impad att du hinner mellan serverandet och du tar så fina bilder och skriver fina texter. Generöst att du delar med dej av Italien, känns som att man är där med dej på ett hörn! Kram från mamma

    SvaraRadera
  2. Vad menar du med "mobila hem"? Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia! Roligt höra från dig-och vilka fina bilder! Jag skriver mer senare!! Kram Mariann

    SvaraRadera
  4. Vilka fina pållar! Kul att se och höra att det verkar som om du trivs : )

    MVH Yvonne

    SvaraRadera
  5. Fin Sofia! Det låter som att det finns potential för att trivas. Ta handen om dig! Kramar om. /Ulrika

    SvaraRadera
  6. Hej fina du! Jag kollar din blogg nästan varje dag, för det är så himla kul att se. Nyfiken i en strut tittar jag ut!
    Hästarna såg himla fina ut. ser fram emot att höra mer framöver, om hästarna, människorna och MATEN! ;)

    Tusen kramar från Annika!

    SvaraRadera
  7. Hej! Så bra att du har ett eget mobilt hem! Skönt! Och en tjej från Island kanske blir trevligt framöver! Det verkar ju vara flera rum att dela på.
    Att du fixat ett element och en hård säng gör inte saken sämre-bra jobbat!
    Här skiner solen idag-fast just nu har den gått ner. Klockan är 20 och Stigge och jag har ätit en enklare pastamiddag som dock smakade mycket bra så här mittiveckan. Uppdrag granskning på TV, Gusse myser i soffan-och jag njuter av en ledig kväll. Otello-perioden är slut, det var väldigt roligt men också intensivt med många sena kvällar.
    Nu blir det mera jobb på kyrkan i stället-men som sagt, lite lugnare. Hur har du det? Många som du ska serveras varje dag? Kram Mariann

    SvaraRadera
  8. Sofia, bästaste du, saknar dig sä nanting. Tycker så mycket om att läsa det du skriver. Vad är det för stad du är närmast? Måste kanske kolla upp resor dit känner jag. Kram Lisa

    SvaraRadera