lördag 26 mars 2011

Utsikterna är goda

Jag känner arvet från Sune Jonsson och förstår varför man ska porträttera det man känner väl till, för annars vet man inte vad som är viktigt.
Jag håller för närvarande på med kategorisering och jämför t.ex hur amerikanska turister är jämfört med de italienska, vilka som egentligen dricker mest vin, och vilka som frågar om ens namn och sedan ler med båda tandraderna, darling. Möjligen tror de att världen är skapad för just deras pensionärsbuss från Amerika, därför har de så svårt att förstå varför hårtorken inte fungerar eller varför det måste vara peppar i just deras mat.
Italienarna verkar mer lättsamma. Jag tror att jag kan gilla det.




Här är en vy från min promenad igår. Jag var ute i tre timmar och nu förstår jag varför andra turister ibland har ryggsäcken på magen. Det är för att de har blivit svettiga på ryggen, och så kan man växla så där, som det passar.

2 kommentarer:

  1. (jag svarade på ditt inlägg på min sida)Idag är våran vernissage dag och folket samlas. Men du är i italien och dinglar med fötterna! härligt. Ge mer bilder bilder bilder och berättelser!! ///helena

    SvaraRadera
  2. Du tog väl på reflexvästen?

    Ser fint ut =)
    kram Cicci

    SvaraRadera