tisdag 20 september 2011

Det här är en engelsk låt som jag har översatt till svenska, ungefär som att Cicci förstod vad Roxette sjöng, alltihop faktiskt, fastän hon bara gick i trean och inte hade börjat med engelska än.

"Hej, jag behöver någon. Hallå, inte vem som helst. Men hjälp, du förstår jag behöver någon. Ja ungefär så  
När jag var yngre, mycket yngre än vad jag är nu, då behövde jag ingen hjälp alls. Men tiderna förändrades och nu är jag inte lika säker på mig själv längre. Jag vet, jag vet att jag behöver dig mer än någonsin.
Hjälp mig om du kan, jag känner mig låg. Och jag skulle verkligen uppskatta att ha dig här. Hjälp mig att få fötterna på jorden igen. Kan du snälla hjälpa mig?"


Jag vill äga, en filt som jag kan lägga ute på marken, ett överkast där katter får sova och ett vitt lakan med ett gammalt broderi.


1 kommentar:

  1. Utan din liknelse mellan Cicci och texten hade jag inte riktigt fått samma känsla för vad du beskriver;) Puss fina Sofia! /Maria

    SvaraRadera