lördag 10 september 2011



Gud skapade både man och kvinna med hår på kroppen. 
Och på söndagen sov han.





 Det är klart att man inte hinner träffa alla man vill på tre dagar.
Men jag har hunnit bli hämtad av Gustav på Skavsta och äta frukost med honom och be bordsbön både före och efter och prata om Japan och tempel och katolikdop och dragkrokar på Skanias lastbilar. Eftersom jag reser med lätt packning har jag med varken dator eller kamera. Jag vill tacka min pappa och hans chef för att han skannade in bilderna på sin arbetstid. Bilden här ovanför är från förr i tiden när jag och Gustav gick på en skogsväg på Korpo.


 På söndag ska jag träffa Ida i Gävle. Om Frida i Kraja har rätt i sina sior så får jag även träffa Idas son, och han ska vara knappt ett dygn. Jag hoppas på det. Annars ser jag mycket framemot att träffa hans mamma och hennes mage. Och hinna prata och ta en fika innan jag åker till Stockholm och får vara tillsammans med mina älskade systrar. Vi kanske ska suga glass med sugrör igen, det har vi inte bestämt, men det blir släktmiddag hos farfar på söndagkväll iallafall.

7 kommentarer:

  1. Tänka att jag hunnit träffa dig tre gånger på din blixtvisit. Oh happy day! Nästa gång blir på Sicilien. Stora kramar och allt gott i världen till dig tills dess. Och tack för salvan med italiensk touch!

    SvaraRadera
  2. Fyra gånger blev det förresten!

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia!
    Tusen tack för en supertrevliv Italiensk helkväll!
    Det var både gott och trevligt! Roligt få träffa dig!
    Önskar dig en trevlig resa och en fin tid framöver!
    Många kramar från moster Mariann

    SvaraRadera
  4. Det blir Italien i november! På höstlovet åker vi till Rom, det ska bli spännande...
    MVH Yvonne

    SvaraRadera
  5. Äääälskar bilden!

    puss /Maria

    SvaraRadera
  6. Det var såååååååå mysigt att ha dig på besök i Gävle!! Synd att bebisen inte hunnit ut tills du kom, vi väntar fortfarande...Stor kram, vi ses i november!

    SvaraRadera
  7. Jag får också passa på att tacka för den Italienska kvällen med andra sidan av släkten! Lyckat värre. Kram kram

    SvaraRadera