fredag 9 september 2011

Rapport från köksbordet, Sörmjöle

Jag skulle åka till Sverige. Kvällen innan skulle jag ladda in bilder och skriva så här:

"När man har en sån här hemlängtan, då är det bra att man kan åka hem. Så jag tar en veckas semester.
När jag kommer tillbaka ska jag fortsätta rida Frosti. Vi har både galopperat och töltat och varit med på tur.

Bild saknas på Frosti i motljus.


Jag hoppas att min trädgård har överlevt.

Bild saknas på basilikablad i o-fokus med typ Flitiga Lisa i fuchsia, ljusrosa och korall i bakgrunden. 


Jag undrar om Lilltigra har blivit större och om både Nikolaj och Chiara har kommit ihåg att ge dem mat.

Bild saknas på kattunge som ligger på grusplanen utanför husvagnen."


Men det blev inte så. Jag fick i grevens tid reda på att det var strejk dagen efter. Alla bussar och tåg skulle vara inställda. Så jag fick åka med Marco till Poggibonsi redan på kvällen. Det var tur att jag hade packat väskan, men att skriva blogginlägg var det inte frågan om. Jag sov hos Susanna. Hennes fina mamma bjöd på kaffe med en massa mjölk och en cremefylld cornetto klockan halv sju morgonen efter. Och så fick jag tillbringa en dag i Pisa. Jag åt glass och panini, köpte en bok och gick till min favoritpark, den med utomhusbion. Utanför Pisa Airport var det 33 grader och mitt enda och handbagage vägde 4,3 kilo. Jag var lycklig.



2 kommentarer:

  1. om du vill och hinner så vill jag jätte gärna träffa dig.... de är bare å ring!! :)
    annika

    SvaraRadera
  2. Käraste Sofia! Tack för att vi fått träffa dej. Den italienska middan på fredagkväll var fantastisk. Det kan du hälsa Alfonso!! 2 månader går fort och idag har jag valt ut slalomutrustning, visst hänger du med?!!! Puss och kram

    SvaraRadera